بنفشه آفریقایی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1392
بازدید : 85
نویسنده : شروین اشرفی

 به: ناوبری، جستجو

بنفشه آفریقایی
بنفشه آفریقایی
طبقه‌بندی علمی
فرمانرو: گیاهان
دسته: گیاهان گلدار
رده: دولپه‌ای‌ها
راسته:
تیره:
سرده: Saintpaulia
گونه‌ها

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی سرده‌ای شامل شش گونه از گیاهان گل‌دار چندساله در راستهٔ لب‌گلی‌ها (Lamiales) و تیرهٔ ژسنریاسه (Gesneriaceae) است که بومی تانزانیا و مناطق هم‌جواز جنوب شرقی کنیا، با تمرکز در کوهستان‌های انگورور می‌باشد. این گیاه در تیرهٔ بنفشگان قرار ندارد و فقط به دلیل شباهت ظاهری به بنفشه معروف است.

این گیاه در تمام طول سال گل می‌دهد و رنگ گلبرگ‌های آن آبی، قرمز، صورتی، سفید و بنفش است و از گیاهانی است که قابل نگهداری در گلدان به عنوان گیاه زینتی است.

نحوه قلمه زدن ابتدا ما باید برگهایی را برای قلمه زدن استفاده کنیم که ۱- زیاد جوان نباشند. ۲-برگهای پیری نباشند. ۳-سالم و بدون آفت باشند. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز و تمیز از پایین ترین قسمت ساقه بصورت اوریب قلمه می‌زنیم و بعد به دو طریق می‌توان آنها را ریشه دار کرد: ۱-می‌توان تمام قلمه‌ها را داخل لیوان آب گذاشت و ریشه دار کرد. ۲-می‌توان قلمه را تا انتهای دمبرگ بصورت ۴۵ درجه داخل گلدان کاشت و با آبیاری منظم هر ۳ روز یکبار از زیر گلدانی آنها ریشه دار کرد. اگر در لیوان ریشه دار شوند بعد از ۲۰ الی ۳۰ روز ریشه دار شده و انها را بصورت ۴۵ درجه در خاک مخصوص بنفشه می‌کاریم. اگر در گلدان ریشه دار شوند بعد از ۶ الی ۸ هفته برگهای ریز سبز رنگی از زیر خاک بیرون می‌زند. هر ۳ دوره آبیاری از زیر گلدانی یکبار گیاه را از بالا ابیاری کنید تا خاک سطح گیاه شوره نزند و این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام آبیاری اب به برگ گیاه نریزد چون باعث پوسیدگی برگ می‌شود و در این مواقع گیاه را اصلاً در معرض نور خورشید قرارا ندهید.

بهترین روش برای رشد گیاه: ۱-گیاه بنفشه را با آب زیاد خفه نکنید. ۲-نور نور نور کافی بهترین راه برای داشتن گیاهی سالم و خوب می‌باشد لامپهای مهتابی برای رشد بنفشه بسیار مناسب می‌باشد. ۳-استفاده از کودهای مایع هر یک ماه یکبار



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به کانال تلگرام مابپیوندید: https://telegram.me/CookingEasy

آیاشماازوبلاگ خوشتان آمد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راه علم و آدرس shervin83.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 5301
تعداد مطالب : 227
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1





AvaCode.90

كد تقويم

<-PollName->

<-PollItems->

RSS

Powered By
loxblog.Com